История
Стартирала дейността си през 1997 г., днес „Белла” е най-големият производител на хранителни продукти в България и водещ представител на хранителната индустрия в Югоизточна Европа.
Притежава търговски структури в Гърция и Румъния. Продуктите на компанията се предлагат на пазарите в над 20 страни на четири континента – Германия, Испания, Кипър, САЩ, Австралия, Англия, Ливан, Холандия, Турция и други. Корпоративната мисия на „Белла” – да предлага по-добри продукти на по-добри цени – ясно показва, че в основата на бизнес развитието на хранителната компания е фокусът върху клиента. В търсене на отговорите на очакванията на потребителите, „Белла” лансира за първи път на българския пазар редица тестени продукти и развива богато портфолио от продукти по специални рецепти за различните пазари по света (тестени, млечни, месни продукти и продукти от мазнини).
Развитие през годините
1997-1999 |
Начало с иновации„Белла” лансира за първи път на българския пазар продуктът бутер тесто. Следва развитие на производството на тестени продукти с точени кори и готови баници с различни размери и пълнежи. |
2000-2005 |
Богато портфолио от тестени продукти и маргарини„Белла” навлиза на пазара на продуктите от мазнини и разширява портфолиото си с предлагането на маргарини с различна масленост, продукти за мазане, олио и фритюрна мазнина. Развива силна дистрибуторска мрежа в България, която има 20 представителства в цялата страна. Ежедневно директните доставки се извършват до 12 000 точки на продажба (търговски вериги и малки магазини). |
2006-2009 |
Дебют на европейския пазар с пълно портфолио от храни и логистични услуги„Белла” започва да предлага продуктите си на европейския и другите чужди пазари и изгражда търговската си структура в Румъния („Унибел Норд”). В България „Белла” навлиза в месопреработвателния бранш и развива пълно портфолио от месни продукти – малотрайни и трайни колбаси, сурово-сушени и варено-пушени деликатеси, кайма и формовани продукти от мляно месо. Създава най-голямата логистична база на Балканите за съхранение и дистрибуция на хранителни продукти в България и чужбина. Постепенно развива ХоРеКа дейността си и се превръща в предпочитан партньор в бранша. |
2010-2015 |
Фокус върху пълноценното хранене и устойчивото развитие„Белла” изгражда дистрибуторска мрежа в Гърция („Унибел Фууд Хелас”). В България лансира първата серия функционални детски месни продукти („Сачи за деца”) и продукти с намалено съдържание на сол и мазнини („Сачи добро за теб”). Създава собствен корпоративен университет „Белла Академия”, който предлага обучения на ангажирани пряко или косвено с дейността на хранителната компания хора, както и специални обучения и стипендиантски програми за студенти и млади специалисти в сферата на хранителната индустрия. Като един от най-големите корпоративни дарители, „Белла” участва в учредяването на Българската хранителна банка. Навлизаме на пазарите в Америка, Австралия и Близкия Изток. |