Интервюта и статии
Продуктите на „Белла“ – български традиции и вкус - Интервю на Милтос Триантафилу за в-к "Стандарт"
7 ноември
Милтос Триантафилу, Главен изпълнителен директор, „Белла България“
Милтос Триантафилу е главен изпълнителен директор на „Белла България” от 2016 г. Той отговаря за стратегическото развитие на хранителния холдинг в производство, снабдяване, маркетинг и продажби.
Милтос Триантафилу е главен оперативен директор на „Белла България” в периода 2009-2014., като е заемал следните мениджърски позиции: търговски директор в Jacobs Suchard, директор търговия и операции в PepsiCo, търговски директор в Kraft Foods Greece, управляващ директор на Cream Line, както и генерален мениджър и мениджър бизнес развитие за Централна и Източна Европа на Chippita International.
При създаването на най-голямата компания в сектора на бързооборотните стоки в Гърция – Vivartia, Милтос Триантафилу е работил успешно като управляващ директор на отдел тестени.
Милтос Триантафилу е завършил Университета за икономика и бизнес (Гърция) и Университета за бизнес администрация (Гърция). Член е на E.A.S.E. и на Клуба на лидерите в търговията в Европа. Лектор в Търговско-индустриалната камара на Гърция, водещ консултант в областта на маркетинга и продажбите за региона на Балканите.
Продуктите „Белла“ – български традиции и вкус
Като стрaна износител, трябва да се отдалечим от възприятието за евтини продукти и да започнем да мислим за продуктите като „стойност за дадените пари“
Какъв е българският потребител?
Българите са ценители на традициите и добрата храна. Повечето предпочитат да приготвят храната си сами, а жените са горди с готварските си умения. При по-младите недостигът на време е определящ, тъй като работят усилено, търсят удобството на готовата храна или храненето навън. В сравнение с Европа, тук потребителите харчат най-голям процент от общия си доход за храна и предпочитат да купуват стойност за парите, които дават.
Отличава ли се от общоевропейския и по какво?
Позволете ми да го кажа така. Количество срещу качество. Традиции срещу нови здравословни тенденции. Палитра от различни вкусове, характерна за страните на Балканите срещу Европа... Тук солта и пиперът са основни съставки. Приоритетно е търсенето на храни и продукти от първа необходимост, но без глутен, без лактоза, без консерванти и т.н.
На база на международния Ви опит, как разглеждате качеството на продукцията на „Белла”?
Качеството е това, което потребителите влагат в смисъла за качество. „Белла“ е голям преработвател на суровини, производител с 20-годишен опит и специализация. Когато имаш това преимущество, можеш да създадеш високо качество на ниска цена, да имаш високи производствени стандарти, подходящия и ефективен екип и възможността да предлагаш на потребителите продукти, които аз наричам ценени и приятни.
Разполага ли един от най-големите производители на храни в страната с модерни технологии, с които да е конкурентен на международните пазари?
Всички наши фабрики са оборудвани с най-новите технологични линии. Непрекъснато инвестираме в модернизация и инсталиране на ново оборудване, което ни прави конкурентни и лидери на пазара. Посещавал съм много фабрики в чужбина и твърдя, че можем да се гордеем с нашите производствени мощности.
Какво е общото и различното между здравословните храни и храните на „Белла”?
Ние използваме добри производствени стандарти и следваме всички необходими процеси и тестове за качество, за да предложим здравословни продукти. Продаваме милиони продукта всеки месец и хората са здрави и щастливи.
Но какво имате предвид под здравословни храни? Ако искате да кажете чисти продукти или супер храни, или какъвто и да е нов тренд, вярвам, че ще отнеме време в Европа, а също и в България, за да бъдат във всекидневието на потребителите.
Какво е отношението Ви към тенденциите за протекционизъм на българското производството?
Това е една безкрайна дискусия. Съседните страни имат различни нива на ДДС и много добре знам, че всички те имат едни и същи проблеми. Вярвам, че пазарът е свободен, а ние сме много близо с Гърция и Румъния. Нека да ги разглеждаме като общ пазар за нашите продукти.
Защитеният пазар е беден пазар. Това, което трябва да направим, е да се отдалечим от възприятието на потребителите в съседните страни за евтини продукти и да започнем да мислим за продуктите като „стойност за дадените пари“. Да следваме гъвкави търговски политики и да осигурим постоянно качество на предлаганите продукти.
Имате отличен екип, негови представители са начело на редица браншови асоциации, но какви са проблемите?
От една страна проблемите са демографски – ниска раждаемост и емиграция на квалифицирани хора. Решението е инвестиции в развитие на служителите и в бизнес образование. От друга страна, икономиката показва стабилност с ниски нива на растеж, който не позволява на пазара да расте и прави средата много конкурентна. Малко признаци за развитие са достатъчни, за да направят хората по-оптимистично настроени за бъдещето.
Какво бихте казали на потребителите?
Доверете се на нашите продукти. Те са направени с уважение към вашите традиции и предпочитани вкусове. Те са направени за вас, за да им се наслаждавате с вашите семейства и приятели. Произвеждаме хранителни продукти с грижа, страст и любов.