Новини
„Белла България” представи добрите си бизнес практики
28 април
Спечеленото доверие на потребителите е в основата на успешното бизнес развитие дори и в условия на икономическа криза. Това е основният извод от сесията, посветена на успеха в хранителната индустрия, в рамките на открития днес в София първи форум „За вашия успех – практически опит от топ мениджъри в България”, организиран от сп. „Ентърпрайз” и CEED. Специален лектор на панела беше изпълнителният директор на „Белла България” Елза Маркова. По думите й отговорното отношение към потребителите, служителите и обществото, силната маркетингова и дистрибуторска стратегия, инвестициите в модерно оборудване и технологии и стриктното спазване на законовите изисквания гарантират успеха в бизнеса.
Четири са основните стълба, на които се основава спечеленото доверие на потребителите към „Белла България”. Това са постоянното качество на продуктите и разумното ценообразуване; отговорното и открито отношение към настоящите и потенциалните потребители; грижата за служителите; и ангажираността към разрешаването на най-наболелите обществени проблеми.
Като водеща компания в бранша „Белла България” осъзнава отговорността си пред потребителите да произвежда качествени храни. В съответствие с изискванията на ЕС компанията гарантира сигурността на продуктите на принципа „от фермата до вилицата”, т.е. от добива на суровината до крайния консуматор, като прилага системата за самоконтрол НАССР. Предприятията й са преминали успешно триетапните комисии за одобрение за търговия със страните членки на ЕС и са сертифицирани по стандарта ISO 9001:2000. Компанията е първият представител на месопреработвателния бранш у нас, въвел стандарта IFS още през 2005 г. Ежедневно качествените параметри на продукцията се следят от експресна микробиологична лаборатория. Днес, осемнадесет години след старта на дейността си, компанията е лидер в секторите месопреработка, при точените кори и бутер тестото и е и най-големият производител на маргарини у нас. Портфолиото на компанията включва добре познатите на българския и чуждите потребители марки „Перелик”, „Сачи”, LEKI, БЕЛЛА, Tommi и Flora.
Всеки ден представителите на „Белла България” са и в директен контакт с потребителите – не само в точките на продажба, но и в интернет. Компанията е първият представител на хранително вкусовата индустрия у нас, който поддържа корпоративен блог (blog.bella.bg). Освен това, водещият социален проект на компанията за изграждане на нови и сигурни места за игра (www.mestazaigra.bg) се радва на широк интерес от страна на потребителите в утвърдените социални мрежи като Facebook и Twitter.
Като един от водещите корпоративни работодатели, за „Белла България” служителите са най-ценният й капитал и той ще бъде от решаващото конкурентно предимство за всяка компания в периода отвъд рецесията. Традиционно всеки от служителите на „Белла България” има достъп до атрактивни социални пакети. Въпреки актуалната икономическа обстановка, компанията е увеличила инвестициите си в служителите си. Специално създадено вътрешно звено за обучения ще развива уменията и повишава квалификацията на заетите в компанията. Отскоро в „Белла България” функционира и специална компютърна лаборатория за обучения, а през 2010 г. стартира Академията за продажби.
Освен с практиките на икономически, правно и етично отговорен бизнес, „Белла България” спечели интереса на аудиторията и с практиките си като ангажиран с разрешаването на проблемите на обществото и средата, в която оперира, бизнес. Сред основните ангажименти на компанията в сферата на социалната отговорност е активната грижа за природата. С използването на специални пречиствателни съоръжения и препарати при прочистването на отпадните производствени води от предприятията на „Белла България” се дава възможност в природата да се отлива вода с безвредно влияние върху флората и фауната. Холдингът работи и по проекти за ограничаване използването на въглероден двуокис, повишаване енергийната ефективност в производството и внедряването на чисти технологии, които позволяват запазването на природния баланс.